Haber

Ankara-İzmir hattı 2027’de ‘hızlı’ gelecek

ANKARA (İGFA) –Ankara-İzmir hızlı tren sınırının imalatları tüm hızıyla devam ediyor.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, üretimi devam eden Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren güzergahındaki tünelleri inceleyerek yetkililerden bilgi aldı.

Bakan Uraloğlu’nun ilk durağı Afyonkarahisar oldu. Uraloğlu, Bayat ilçesinde Ankara-İzmir YHT üzerinde yapımı devam eden Bayat-2 Tüneli’ni, ardından Sinanpaşa ilçesindeki yarma üretim ve altyapı platformlarını inceledi. Tüm güzergahları tek tek inceleyen Bakan Uraloğlu, Uşak’ta Eşme Salihli Projesi T23 Tüneli çalışmalarını takip ederek Manisa’ya geçti. Alaşehir Şantiyesinde YHT çalışmaları hakkında bilgi aldı.

Bakan Uraloğlu, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren projesinin 2027 yılında tamamlanmasıyla mevcut demiryolu temasıyla 824 kilometre olan mesafenin 624 kilometreye düşeceğini belirtti.

Ankara-İzmir arası 14 saat olan yolculuk süresinin 3 saat 30 dakikaya ineceğini belirten Bakan Uraloğlu, “9 istasyonla Afyonkarahisar, Uşak, Manisa ve İzmir illerinde yaşayan 7 milyondan fazla insan ulaşıma açılacak. Direkt hızlı tren konforuyla tanışın. Kütahya gibi çevre illerle olan etkileşimi de dikkate alındığında, “Sanayisi, turizm potansiyeli ve limanıyla ülkemizin üçüncü büyük şehri olan İzmir’i İzmir’e getirerek bölgedeki ticaret hacmini artıracak.” Manisa, Uşak ve Afyonkarahisar illeri ise Ankara’ya yakın güzergah üzerindedir” dedi.

Uraloğlu, Ankara – İzmir Yüksek Hızlı Tren Projesi ile “Yine Ankara – Afyonkarahisar arası yolculuk süresi 1 saat 40 dakikaya, Ankara – Uşak arası yolculuk süresi ise 6 saat 50 dakikadan 1 saat 50 dakikaya düşecek” 2 saat 10 dakika, Ankara-Manisa arası ise 11 saat 45 dakika, 2 saat 50 dakika.” dedi.

67 VİYADÜK, 66 KÖPRÜ İNŞA EDECEĞİZ

Bakan Uraloğlu, “Projemiz tamamlandığında Ankara-İzmir arasındaki hat uzunluğu 624 kilometreye inecek. Yılda yaklaşık 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşıyacağımızı öngörüyoruz. Proje kapsamında” 40,7 kilometre uzunluğunda 49 tünel, 21,2 kilometre uzunluğunda 67 viyadük, 66 köprü inşa edeceğiz.Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Projesi’nin tamamlanmasıyla yaklaşık 1,1 milyar lira tasarruf hedefliyoruz İlk etapta karşılıklı 8 tren seferine kıyasla yıllık olarak zaman, güç ve bakım maliyetleri gibi.” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu